Deze week werkten we verder over de indianen. Ons indianent-shirt of kleedje werd afgewerkt en zo konden we tijdens hoekenwerking ons verkleden als indiaan! We kozen ook allemaal zelf een indianennaam die wij mooi vinden, met een diertje of voorwerp dat wij leuk vinden en een eigenschap dat wij van onszelf vinden. Zo hebben we nu bvb geen Allysia in de klas, maar ‘lachende stier’, geen Matheo, maar ‘zotte pan’… Ook kozen de kindjes voor de juffen een indianennaam. Deze naam werd nog op hun indianenpak gezet en ook op hun tooi. Om onze diploma als indiaan te kunnen krijgen, moesten we nog 3 oefeningen doen:  visjes vissen en juist leggen op het grote bord, hindernissenparcours bij meester Stijn en sporen zoeken en volgen tot aan een bepaald dier. We luisterden en keken naar een leuk verhaal over een jongen die een indiaan wou zijn. We oefenden verder met de lettergrepen. Speelden ook nog het spelletje ‘Ren je rot’, waarbij we naar het juiste aantal spullen moesten lopen in de zaal. Onze lettermuur vinden we heel erg leuk en tijdens hoekenwerk is er wel telkens iemand ermee aan het spelen/oefenen… Op donderdag sloten we ons thema af met een grote modeshow van alle gemaakte kleren uit de tweede en derde kleuterklas, met op het einde als finale: onze indianendans!

We hebben deze week ook nog 3 filmpjes gemaakt, waarvan een linkje naar de ouders persoonlijk werd doorgestuurd…

 

Natuurlijk bekeken we ook alle dagthema’s in aanloop naar carnaval! In de ochtendkring keken we wie er iets in het thema aanhad en vonden het vaak wel grappig. Vrijdag sluiten we onze week af met een superleuk carnavalsfeest, met toeters, bellen, confetti en muziek!

Prettige vakantie!