We begonnen op maandag met te vertellen hoe we ons voelden in het weekend en vertelden daarbij ook de situatie. Zo leren we duidelijk maken dat we ons blij, bang, boos, verdrietig kunnen voelen door verschillende dingen. Gelukkig waren de meeste vriendjes blij, maar sommige waren een beetje boos omdat hun broer hun speelgoed had afgenomen en bang omdat ze een rare droom hadden gehad. We maakten deze week ons blaadje voor in het vriendenboek in de klas, daar laten we weten of we een meisje of een jongen zijn, wie er allemaal bij ons woont, in wat soort huisje we wonen, waarvan we blij worden, wat ons lievelingskleur is, hoe we naar school komen, … De juf maakt dan een boek van al onze blaadjes en dit komt in onze boekenhoek terecht. We speelden een wiskundig spelletje waarbij we de juiste aantal kindjes in de bus moesten plaatsen, we moesten hier ook rekening houden met de kleuren van de kindjes. In de taalhoek maakten we een werkje waarbij we enkel de wasco’s met onze letters uit onze naam mochten inkleuren. Mooi kunnen vertellen is ook heel belangrijk, daarom gingen we vertellen aan elkaar wat we zagen op verschillende prenten die met de school te maken hebben. Donderdag leerden we de letter ‘S’ wat beter kennen en gingen we weer zwemmen met meester Stijn, het is dan ook heel belangrijk dat iedereen iedere week zijn/haar zwemgerief meebrengt. Tot slot hadden we iedere namiddag een superleuke superheldenactiviteit met alle kleuters samen. Op maandag kwam juf Nele zelfs helpen met het vierde leerjaar. De kinderen gingen op zoek naar de leerkrachten om krachten te verzamelen, die konden ze verdienen door een opdrachtje te vervullen en dan op zoek te gaan naar een superheld. Op dinsdag trainden we als een echte superheld om op donderdag de slechterikken zo snel mogelijk te vinden. Als kers op de taart krijgen wij allemaal ons superheldendiploma! We hadden ook nog een brainstorm over een superheld en zo kwamen we uit op: elkaar helpen, lief zijn voor elkaar, delen met elkaar, elkaar geen pijn doen, … Conclusie: IEDEREEN IS EEN SUPERHELD!!!!

Tot volgende week!