Onze tweede week van onderwaterwereld begonnen we met een dansje aan te leren op het liedje ‘Diep in de zee’. We vertelden opnieuw aan elkaar over de dingen die we meemaakten in het weekend en koppelden er een gevoel aan. Daarna moesten de anderen aan de juf kunnen vertellen wat die ene in hun groepje had verteld. Zo leren we luisteren naar elkaar en elkaars verhaaltje onthouden om het terug te kunnen vertellen. In de knutselhoek gingen we verder aan het werk met onze kijkdoos van de onderwaterwereld. Sommige moesten nog de koralen schilderen en daarna gingen we zelf visjes tekenen met behulp van een stappenplan. Deze visjes mochten we schilderen in waterverf. Onze juf knipte ze uit en maakte ze vast in onze kijkdoos. Ze kunnen zelfs ‘zwemmen’! Op het forum proberen wij voor de eerste keer een toneelstukje naar voor te brengen en om ons personage duidelijk te maken, maakten we deze week ook een kroontje met zelfgetekende golfjes en natuurlijk ons versierd personage erop. En natuurlijk probeerden we ons toneelstukje enkele keren uit. We leerden in de klas ook een nieuwe letter aan, de letter ‘O’ en meteen bekeken we het verschil met ‘OO’. Nog een beetje moeilijk, maar op het einde van de dag wisten we dat die twee eigenlijk toch wel anders klinken. We gingen ook op zoek naar de letter ‘O’ tussen andere letters en versierden ook een grote ‘O’ met kleurpotloden, wasco’s of stiften. Ook leerden we dat alle woorden bestaan uit letters. We speelden een spelletje waarbij we de beginletter moesten zoeken tussen andere letters en mochten ook hier een werkje over maken. Deze week maakten we ook al kennis met fonemi. Hier gaan we werken op de computer met klanken in woorden en wie goed werkt, die kan de dieren van Fien helpen verzamelen.
In onze drukke week hadden we ook nog twee jarigen in onze klas. Juf Eveline en Keyondre, die als spiderman de kaarsjes uitblies op zijn verjaardag.