Op onze aftelkalender kwamen we maandag bij de Sint, dat wou zeggen dat hij die dag op bezoek kwam. Wat waren we allemaal superblij!!!

Maar toen kwam de directeur melden dat er een groot probleem was! Hij had namelijk de sint en de pieten bij de dokter gezien… Enkel sint en pakjespiet waren niet ziek. De sint zei aan de directeur dat hij niet zou kunnen komen, want dat er teveel pakjes waren om te dragen. Gelukkig vonden de kleuters al snel een oplossing! Je kunt de sint afhalen met de schoolbus! Zo kunnen de pakjes ook mee… De directeur belde meteen naar de sint om het goede nieuws te melden en zo kon hij in de namiddag toch langskomen!

We verzamelden met zijn allen aan de poort van de lagere school om te sint te verwelkomen. De juffen en de meesters moesten natuurlijk helpen bij pakjespiet om alle spullen uit de bus te halen. Samen met de sint en pakjespiet gingen we naar de zaal. Daar zongen en dansten we voor hen en mochten we, samen met een paar vriendjes, even bij de sint voor een praatje en kregen we een zakje vol lekkers mee!

Op het einde kreeg onze juf een zak vol speelgoed mee. Deze konden we opendoen in onze klas en zo kwamen we te weten welk speelgoed de sint voor ons had uitgekozen!

Op woensdag las onze juf nog een verhaaltje van Sinterklaas en de spiekpietjes voor, waarbij ze moeten gaan slapen. En zo sloten we ons thema Sinterklaas in de klas dan ook af.

Donderdag maakten we eerst kennis met onze nieuwe klasvriendin, Marie-Lou. Welkom in onze klas!!! Daarna had de juf enkele dozen mee met materiaal rond kerst. We bekeken en bespraken deze spullen en natuurlijk mochten we ook de klas volledig in kerstsfeer versieren…