We zijn alweer begonnen aan een nieuw schooljaar, een nieuw avontuur waar we leuke dingen zullen beleven en zullen leren.

Deze week was het vooral belangrijk om elkaar wat beter te leren kennen, want we hebben een paar nieuwe vriendjes in de klas. Ook leerden we al enkele klasafspraken kennen en natuurlijk ook al enkele hoekjes, waar heel veel nieuw materiaal in staat om te ontdekken.

We versierden ook al ons eigen klassymbool en maakten al een eerste werkje in de taalhoek. Hier moesten we tellen hoeveel letters onze naam heeft en dan evenveel stempels zetten.

Op woensdag mochten we voor de eerste keer gaan sporten met meester Stijn. We gaan daarvoor naar het sportpark en bij droog weer gaan we te voet. Op donderdag gingen we naar het zwembad, ook hier gaan we te voet naartoe. Het is dus heel erg belangrijk dat jullie kapoen iedere dag de fluojas aanheeft. In het zwembad mochten we tonen wat we al kunnen. Enkele kapoenen durven al heel veel en anderen zijn nog wat bang. Maar als we iedere week meegaan, zullen we al snel allemaal echte waterratjes worden!

Op donderdagnamiddag speelden we met alle kleuters een superleuk zoekspel, onder begeleiding van juf Nele en haar klas. Wie de juiste kleuren vond, kreeg een bouwblokje en mocht dan helpen om de muur groter en steviger te maken.

We willen ook nog Rif en zijn familie feliciteren, want deze zomer werd hij opnieuw grote broer van Zar!

Hieronder enkele sfeerbeelden van de kapoenen hun eerste dagen in de eerste kleuterklas…