Deze week begonnen we pas op woensdag. Maar dat betekende niet dat het minder druk was! Meester Stijn was afwezig en daardoor kregen we wat meer tijd om aan ons cadeau van vaderdag te werken. Het was niet zo eenvoudig, maar we deden allemaal ons best en de werkjes die al klaar zijn mogen zeker gezien zijn! Op donderdag leerden we een nieuwe letter aan ‘R’ van Robot. We leerden hem correct uitspreken en voelden aan onze mond en keel hoe die trillen terwijl we deze letter uitspreken. We zochten zelf nog woorden die begonnen met de letter ‘R’, kleurden de letter in en maakten een werkje hierover. Natuurlijk herhaalden we ook de andere letters, die we gedurende het schooljaar van dichterbij bekijken en aanleren. Daarna gingen we zwemmen, onze juf herhaalde enkele oefeningen van kikker-open-toe en daarna mochten we vrij spelen in het water, joepie!!! Op de eerste dag van de laatste maand in het kleuteronderwijs, mochten we in de namiddag even op bezoek naar het eerste leerjaar. Daar mochten we proeven van een lesje, hoe wordt dit in het eerste leerjaar gedaan? De leerlingen van het eerste leerjaar gingen mee met onze juf en werken rond emoties: bespreken welke gevoelens er zijn, vertellen wanneer we ons zo voelen en uiteindelijk speelden we het spel ‘raad het gevoel?’.

Hieronder enkele foto’s van de kleuters die begeleid worden door enkele leerlingen het van 5de en 6de leerjaar, tijdens taalspelletjes in de klas en sfeerbeelden van buitenspelen in de stralende zon.