Na een deugddoende paasvakantie begonnen we aan het laatste deel van onze tijd in het derde kleuter. We tekenden en vertelden over iets in de vakantie. Velen hebben naar een pretpark of naar de kermis geweest. We leerden een nieuw spelletje spelen: ‘Jakkie! Kippenkak!’ waarbij we goed moesten onthouden waar de prentjes lagen om vooruit te geraken in het spelbord. Het was een superspannend spel, want als we een andere kip konden inhalen, mochten we hun pluimen afnemen. We speelden ook een spel waarbij we een samengesteld woord moesten opsplitsen in twee kortere woorden en de juiste prentjes moesten zoeken. bvb zeehond= zee + hond. Voor sommige kapoenen ging dit al heel erg vlot, maar anderen hadden het nog wat moeilijker. We hadden ook weer een cijfer die op woensdag aan bod kwam en dat is 9, volgende week komt de laatste aan bod! Op dinsdag maakten we al kennis met het liedje dat we zullen gebruiken op het schoolfeest en op donderdag maakten we al kennis met enkele danspasjes, die we vanaf nu tot aan het schoolfeest vaker zullen inoefenen. Op donderdag gingen we terug naar de bib om onze boeken in te ruilen voor nieuwe in de boekenhoek en we leerden een nieuwe letter kennen ‘i’. Daar het zonnetje deze week ook even kwam piepen, konden we onze tuin ook weer openstellen als bewegingshoek, dat was weer genieten! In de knutselhoek mochten we op grote borden experimenteren met krijt.

We kregen er ook een nieuwe klasvriend bij, welkom aan Daylano! En we vierden twee keer feest, want we hadden twee jarige kapoenen in de klas: Aiden was jarig op het einde van de paasvakantie en koos ervoor om als giraf zijn verjaardag in de klas te vieren en Yassin werd dinsdag 6 en blies zijn kaarsjes uit als een stoere, maar lieve leeuw!

We nemen deze week ook afscheid van juf Bo en bedanken haar voor de leuke en leerrijke momenten. We wensen juf Bo dan ook veel succes in haar volgend avontuur!

Fijn weekend en tot maandag.