Blog Image

Derde kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

De zomer is in het land…

Uncategorized Posted on 22 juni 2023 16:44

Deze week werkten we onze robots helemaal af en we mochten deze dan ook meteen meenemen naar huis. Het waren stuk voor stuk unieke, mooi robots!!! We gingen deze week ook op uitstap naar de Groene Long. Daar genoten we van de natuur, zochten we kikkers, vonden we libellen, speelden we op de berg en we maakten enkele korte leuke filmpjes voor het einde van onze kleuterperiode! We leerden Mol en Beer al een beetje kennen, die onze beste vriendjes zullen worden in het eerste leerjaar. Via het grote scherm speelden we allerlei spelletjes met Mol en met Beer. We vonden het superleuk! Op dinsdag kregen we een extra turnlesje van meester Stijn en op woensdag gingen we naar het sportpark. Donderdag stempelden we onze naam op ons afstudeerlint, dat we op de allerlaatste schooldag aan zullen doen. De zwemles werd vervangen voor een bewegingsmoment met meester Stijn. In de namiddag stonden er waterspelletjes op het programma, maar de regen heeft ons leuke plannen gedwarsboomd. Toch waren de kleuters nog blij en enthousiast, want daardoor gingen we nog eens extra op bezoek bij juf Nancy in het eerste leerjaar.

We vierden deze week ook nog twee kapoenen die jarig zijn in de zomervakantie… Senger wou als dino zijn kaarsjes uitblazen en Inaya koos ervoor om haar verjaardag te vieren als een sierlijke vlinder.

NIET VERGETEN: Maandag gaan we op schoolreis! Dinsdag zwemgerief opnieuw meebrengen voor de waterspelletjes en hopen dat het zonnetje ons dan wel vergezeld.

Prettig weekend!

Sfeerbeelden van ons laatste bib-bezoek

Uncategorized Posted on 22 juni 2023 08:41