Een korte week deze week, maar dat wil niet zeggen dat we niet druk in de weer zijn! We werken aan verschillende onderdelen van wiskunde en kunnen een stempel verdienen op ons ijsbergrekendiploma. Eerst mogen we alles uitproberen, nadat we de uitleg kregen. Na een tijdje komt de juf kijken of we het correct kunnen, zonder hulp. Als het ons lukt, dan verdienen we een stempel. Wat moeten we allemaal doen? Buurgetallen vinden, hoeveelheden samenvoegen, hoeveelheden splitsen, dezelfde hoeveelheden verzamelen, dezelfde hoeveelheden kunnen weergeven, kunnen betalen met het correcte geld en kunnen terugtellen vanaf 10. Natuurlijk zijn we hiermee niet klaar op 1 dag en werken we er volgende week zeker aan verder!

Daarnaast begonnen we ook aan ons cadeautje en versje voor onze papa’s, want ook vaderdag komt steeds dichterbij. En onze dans voor het schoolfeest oefenen we ook meerdere keren per week.

Vorige week vrijdag mochten we voor de eerste keer naar het eerste leerjaar. Daar speelden we een letterbingo, leerden we het woordje ‘ik’ kennen, rijmden we op ik en moesten we onze letters zoeken. We vonden het heel erg leuk! Deze week mogen we opnieuw naar het eerste leerjaar, dit keer in kleine groepjes. Welk avontuur we deze keer beleven, lees je volgende week!

Groetjes