We begonnen de week met een leuke sportdag! In de voormiddag werkten we per klasgroep. Wij begonnen met allerlei kleine spelletjes in een doorschuifsysteem. De oog-hand-coƶrdinatie stond hier centraal. Mikken in een basketdoel, kunnen slaan op een balletje, pluimpjes kunnen in de kar werpen, ringen gooien rond de staaf en we moesten ook samenwerken om een huis te bouwen met grote blokken. Bij het tweede deel mochten we klimmen, klauteren en vooral springen en glijden op het stoere spiderman-springkasteel. En het derde deel van de voormiddag stond in het teken van een parcours, waarbij we heel veel grote motorische oefeningen mochten uitvoeren. In de namiddag werkten we met twee klasjes samen en konden we ook hier klimmen, klauteren, glijden, lopen, springen… Het was een superleuke en sportieve dag.

Deze week werkten we ook ons ijsbergrekendiploma af. De oefeningen die we nog niet gedaan hadden vorige week, konden we nu wel uitproberen. Na een tijdje komt de juf kijken of we het correct kunnen, zonder hulp. Als het ons lukt, dan verdienen we een stempel. Wat moeten we allemaal doen? Buurgetallen vinden, hoeveelheden samenvoegen, hoeveelheden splitsen, dezelfde hoeveelheden verzamelen, dezelfde hoeveelheden kunnen weergeven, kunnen betalen met het correcte geld en kunnen terugtellen vanaf 10. Natuurlijk zijn we hiermee niet klaar op 1 dag en werken we er volgende week zeker aan verder!

Het cadeau voor onze papa’s konden we deze week afwerken, zo hoeven we ons volgende week enkel nog te concentreren op het versje en natuurlijk op ons optreden van het schoolfeest!

Als laatste gingen we op vrijdagvoormiddag opnieuw naar het eerste leerjaar! Hier speelden we verschillende memories van letters en woordjes en leerden we dobbelsteenlezen. Ook maakten we al kennis met enkele ijsbergrekenspelletjes uit het eerste leerjaar. Volgende week gaan we niet op bezoek naar het eerste leerjaar, daar we dan drukjes bezig zullen zijn met de laatste voorbereiding van het schoolfeest… (De foto’s van deze week komen pas de volgende keer op de blog, de foto’s die u hieronder ziet zijn sfeerbeelden van vorige week)

Vorige week vrijdag kregen we ook onze zelfgemaakte vlinder mee naar huis!