Deze week werkten we vooral aan ons cadeau voor de papa’s en maakten we al kennis met wat ons nieuw thema is: ‘De onderwaterwereld’. We bekeken, samen met het tweede kleuter, een filmpje om het nieuwe thema te weten te komen en vertelden er dan ook meteen bij dat we volgende week op schoolreis gaan naar Sea-Life. In de kring bekeken we de meegebrachte spulletjes van de kleuters en luisterden we al naar een verhaaltje. Op donderdag kregen we een 20-tal nieuwe klasvriendjes erbij… onze kikkervisjes. Enkele hebben al hele kleine pootjes, maar de meerderheid nog niet. We zagen dat ze heel goed kunnen zwemmen en dat ze de stukjes komkommer heel erg lekker vinden. Wat verlangen we al tot ze zich helemaal ontpoppen tot een kikker. Als we doorheen de bak kijken, zien we ook heel goed dat vinnetjes aan hun staartje hangt. We vinden het leuker om via de zijkant in het water te kijken, want we zien ze beter dan als we bovenaan de bak kijken. We oefenden ook iedere dag ons versje voor onze papa’s en we kunnen het tamelijk goed, want we mogen er ook bij bewegen. Op dinsdag kregen we een extra uurtje turnen en op woensdag gingen we zoals gewoonlijk naar het sportpark. Op donderdag gingen we voor de laatste keer zwemmen en dus was het vrij zwemmen met speelmateriaal! In de namiddag brachten we onze boeken terug naar de bib en speelden we nog samen een leuk spelletje in de bib. We namen ook daar afscheid, want ook hier kwamen we voor de laatste keer dit schooljaar. We hadden ook een jarige kapoen deze week: Virat koos om als Pikachu zijn kaarsjes uit te blazen!!! Aan alle papa’s wens ik jullie veel plezier met jullie cadeau en een fijne dag! Prettig weekend en tot maandag!!!