Blog Image

Derde kleuter - De Kleine Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Afwerken van de ruimte…

Foto's, Mededelingen Posted on 1 februari 2024 17:31

Deze week werkten we het thema van de ruimte af. Op donderdag namen we het grote blad er weer bij, met alle vragen die de kleuters stelden in het begin van ons thema. Zo konden we aftoetsen of ze nu een antwoord hebben op hun vragen. En wat blijkt? Ja hoor, we konden alles beantwoorden!

Op maandag, dinsdag en woensdag was ik nog afwezig. Maar ik was heel erg blij dat ik donderdag de kapoenen terug mocht knuffelen!

We leerden nog de letter ‘R’ van dichterbij kennen en maakten er een werkje van. We speelden ook een nieuw spelletje ‘Froggit’, waarbij we onze kikkers veilig naar de overkant moeten zien te krijgen.

In de boekenhoek kunnen we nu ook enkele verhalen digitaal bekijken. Aan onze boekenboom hangen 4 verhalen over het thema dat we kunnen scannen en zo het verhaaltje kunnen beluisteren en bekijken. Superleuk om dit naast de klassieke boeken ook te kunnen doen.

We verwelkomden deze week ook nog een nieuwe klasvriend, Omar!

Tot volgende week!

Een weekje bij juf Eveline, doorheen de ruimte

Foto's, Mededelingen Posted on 1 februari 2024 17:17

Deze week leerden we opnieuw heel veel bij over de ruimte. We bekeken hoe de sterren, mars, mercurius, venus en jupiter eruit zien. We leerden ook over hoe groot ze zijn en hoever ze van de zon en de aarde staan.

We speelden het ufo-spel. Daarbij moesten we gooien met de dobbelsteen, evenveel planeten vooruit gaan en dan mochten we de ufo met dezelfde kleur als de planeet op onze kaart leggen. Wie het eerste de kaart vol had, was gewonnen.

In de werkhoek versierden we onze raketten, ufo’s, satellieten….. met verf, aluminiumpapier of andere spulletjes.

Met onze geluidenmuur oefenen we verder aan de nieuwe woordenschat. Als we op een knop van de geluidenmuur duwen, horen we een uitleg over iets wat met de ruimte te maken heeft. Daarna zoeken we het plaatje dat daarbij hoort en leggen het op het juiste vakje.

We vonden het alvast een superleuk en leerrijk thema!!!